Тренінг

Тема. Медіаграмотність

Мета: сформувати уявлення слухачів про медіаосвіту та медіаграмотність; розвивати критичне мислення та удосконалити вміння визначати цінність інформації, представленої у сучасних ЗМІ.

План заняття.
1. З'ясувати сутність понять: медіаграмотність, медіаосвіта.
2. Визначити, чи впливає пропаганда та маніпуляція на свідомість людини.
3. Дізнатися, що таке джинса, фейки.
4. Відповісти, що таке критичне мислення і як критично ставитися до інформації?

Інструментарій. Блог, ВІД Linoit, ІД Smart Board.

Хід заняття.
1. Знайомство з темою, метою та завданням тренінгу.
2. Визначення навчальних потреб слухачів. Виконання вправи "З-Х-Д"
(Слухачі визначають терміни і поняття, сутність яких вони знають і розуміють, а також ті, сутність яких потрібно з'ясувати чи уточнити. Для цього використавуємо ІД (смарт або іншу), ділимо поле на дві частини і записуємо в лівій частині "Знаю" відомі терміни, а в правій "Хочу дізнатися" - мало знайомі терміни.
3. Колективне визначення 4-х груп термінів для організації групової роботи.
4. Організовуємо 4 малих групи по 4-5 слухачів за кольорами: померанчевий, рожевий, залений, синій. За бажанням групам можна дати назви.
5. Розподіляємо ролі: інформатик, художник-дизайнер, редактор, адміністратор-доповідач.

Завдання групам. 
1. Знайти значення (сутність) терміну або термінів, користуючись Інтернетом.
2. Знайти (створити) зображення, яке відображає термін або його зв'язок з іншими.
3. Знайти відео про відповідний термін, про описуване явище. (1-3 завдання до 10 хв).
4. Перейти до віртуальної ІД Linoit і представити інформацію про свій термін у частині дошки, яка відповідає номеру групи. Представлення матеріалів груп здійснюється за допомогою інструментів ІД: стікерів відповідного кольору, зображень, відео (до  5 хв).
5. Після розміщення матеріалів на дошці, кожна група представляє свої матеріали всім слухачам (до 5 хв).

*Завдання творчого характеру.
Після створення чотирьох малих груп даємо завдання кожній групі: 1-й - створити кросворд; 2-й - створити гру-пазли; 3-й - створити тест;  4-й - ребус або інше. Для виконання цього завдання можна використати інтерактивні засоби:
Jigsawplanet.com – пазли;
Cross.highcat.org – кросворди;
Learningapps.org – тести, завдання;
master-test.net/uk – створення тестів, опитувальників.


Підводимо підсумки. Проводимо рефлексію за допомогою ВІД Linoit.
За наявності часу переглядаємо презентацію "Медіаграмотність" і виконуємо запропоновані вправи.

Методичні рекомендації.
1. Створені групами продукти розміщуємо на головній першій сторінці для зразка і визначення рівня творчих робіт.
2. Якщо слухачі не працювали з ВІД Linoit, їх можна перенаправити за посиланням для знайомства з інструментами дошки.

2 коментарі:

Концепція впровадження медіаосвіти в Україні

21 квітня 2016 р. Президія Національної академії педагогічних наук України схвалила нову редакцію Концепції впровадження медіаосвіти в Укр...